LGD Dorzecza Zgłowiączki
Administrator
Odsłony: 2109
Dodane przez:
Administrator
Opublikowano: czwartek, 27 maj 2021
[ Artykuł może być już nieaktualny. Został opublikowany ponad 90 dni temu! ]
Grantobiorcy – EFRR 7 WK-P
Na naszej stronie internetowej zakładce WDRAŻANIE LSR 2014-2020 -MATERIAŁY DLA BENEFICJENTÓW -GRANTY EFRR, zostały zamieszczone dokumenty związane z rozliczaniem grantów w ramach EFRR. W zakładce został umieszczony wniosek o płatność wraz z instrukcją, Oświadczenie o braku podwójnego finansowania wydatków EFRR jak również Wzór oświadczenia o pochodzeniu używanego środka trwałego.
Składając wniosek o płatność należy pamiętać o dokumentach – załącznikach do wniosku o płatność m.in:
- kopie faktur potwierdzone za zgodność z oryginałem,
- dokumenty potwierdzające faktyczne poniesienie wydatku (potwierdzone za zgodność kopie lub wydruki elektroniczne opatrzone pieczęcią nagłówkową Grantobiorcy i czytelnym podpisem jego przedstawiciela – np. osoby odpowiedzialnej za księgowość),
- dokumenty potwierdzające zastosowanie zasady konkurencyjności (oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność), lub rozeznanie rynku
- materiały zdjęciowe, i inne potwierdzające zrealizowanie zadania i osiągnięcie wskaźników (np. listy płac, listy zgłoszeń, zrzuty ekranu stron internetowych, publikacje prasowe, plakaty, inne publikacje – zgodnie ze specyfika tematyczną zadania grantowego (oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność),
- inne dokumenty, które Grantobiorca uzna za ważne dla potwierdzenia prawidłowego wykonania umowy.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na OPIS FAKTURY/DOKUMENTU KSIĘGOWEGO O RÓWNOWAŻNEJ WARTOŚCI DOWODOWEJ
1.Na pierwszej stronie dokument powinien zawierać co najmniej informacje o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 7. Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność Działania 7.1 Rozwój lokalny kierowany przez społeczność Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014–2020.
2.Na odwrocie dokumentu (lub na pierwszej stronie – jeśli brakuje miejsca na odwrocie) należy zamieścić:
a) informacje dotyczące zgodności wydatku z umową o powierzenie grantu i nazwą przedsięwzięcia,
b) informacje dotyczące związku wydatku z przedsięwzięciem poprzez zaznaczenie, do której lub których zadań/kategorii wydatku przedstawionych we wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia odnosi się wydatek ujęty w danym dokumencie wraz ze wskazaniem kwoty kwalifikowalnej,
c) numer księgowy, pod którym dokument księgowy został zarejestrowany,
W przypadku, gdy opis sporządzony na oryginałach dokumentów źródłowych wymagać będzie korekt, należy wszelkich wymaganych poprawek dokonywać wyłącznie na oryginałach dokumentów.
Jedynie w sytuacjach, gdy niemożliwe jest zapisanie na dokumencie wszystkich wymaganych informacji, można do faktury/równoważnego dokumentu dołączyć załącznik integralnie związany z dokumentem głównym np. poprzez doklejenie.
Wówczas na oryginalnym dokumencie powinna znaleźć się informacja o współfinansowaniu wydatku z EFRR w ramach Osi 7 RPO WK-P oraz adnotacja, że integralną część dokumentu stanowi załącznik, natomiast pozostała część wymaganego opisu zostanie ujęta w załączniku.
Poniżej wzór opisu faktury:
Pierwsza strona:
Wydatek współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 7. Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność Działania 7.1 Rozwój lokalny kierowany przez społeczność Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014–2020”
Pierwsza strona lub rewers dokumentu:
Wydatek zgodny z Umową o powierzenie grantu nr …………………………z dnia ………………………………………….
na realizację przedsięwzięcia pn. ……………………………………
Pozycja w zestawieniu rzeczowo-finansowym:…………………………….. (nr pozycji zestawienia rzeczowo-finansowego z wniosku płatność)
Numer księgowy/ewidencyjny: ……………………………………
…………………………………………………………………….
Data, podpis i pieczęć Grantobiorcy............................